ΤΗΛΕΒΑΡΟΜΕΤΡΟ: Κερδίζει το στοίχημα η «Ζακέτα», τα σχέδια του Alpha, ενδιαφέρουσα η «Φωτογραφία», προβληματισμός για το «Πρωινό» και η αποτυχία των δελτίων


Δευτέρα πάλι σήμερα και το ΤΗΛΕΒΑΡΟΜΕΤΡΟ είναι εδώ, για να σχολιάσει όλα τα ups ( ⬆️ ) και τα downs ( ⬇️ ) της τηλεοπτικής επικαιρότητας, αλλά και ό,τι άλλο μας έκανε εντύπωση την εβδομάδα που πέρασε ( ↕️ )
.


⬆️ Πρεμιέρα έκανε η νέα σειρά της ΕΡΤ με τίτλο «Ζακέτα να πάρεις». Φαίνεται ότι η Ελένη Ράντου είχε λείψει στους τηλεθεατές, αφού η επιστροφή της έφερε χαμόγελα στην Αγία Παρασκευή. Και γιατί να μην φέρει άλλωστε, αφού πρόκειται για μία καθαρόαιμη κωμωδία με έξυπνο σενάριο, που αποτυπώνει με τον καλύτερο τρόπο την καθ’ όλα γνώριμη φιγούρα της Ελληνίδας μάνας. Είναι μάλιστα από τις λίγες κωμικές σειρές των τελευταίων χρόνων που εκτός από ατάκες, καταφέρνουν από τα πρώτα επεισόδια να δημιουργήσουν στον τηλεθεατή μία αίσθηση οικειότητας και ένα δέσιμο με τους πρωταγωνιστές. Εξαιρετικές είναι βέβαια και οι ερμηνείες, με την Δάφνη Λαμπρόγιαννη να ξεχωρίζει λίγο περισσότερο από το υπόλοιπο καστ. Όσο για τον προγραμματισμό, η ΕΡΤ κινήθηκε έξυπνα τοποθετώντας την σειρά σε μία ζώνη χωρίς μεγάλο ανταγωνισμό, αντί να την ρίξει στην αρένα της prime time τις καθημερινές. Ήδη βέβαια είδαμε μία μικρή πτώση στα νούμερα, οπότε μένει να δούμε που θα «κάτσει» τελικά η μπίλια. 


↕️ Τον τελευταίο καιρό υπήρξαν αρκετά δημοσιεύματα που ήθελαν τον Alpha να στρέφεται αποκλειστικά στην μυθοπλασία, μετά το φιάσκο με το «Battle of the couples», ωστόσο κάτι τέτοιο δεν φαίνεται να ισχύει. Ήδη έχει βγει στον αέρα το trailer για τον 2ο κύκλο του «The Bachelor», ενώ όπως μαθαίνω ο σταθμός θα συνεχίσει να επενδύει και σε νέα project αντίστοιχης τυπολογίας. Παράλληλα βέβαια, ετοιμάζονται σημαντικές προσθήκες και στο κομμάτι της μυθοπλασίας, όπως η καθημερινή δραματική σειρά «Σασμός», σε σενάριο Βασίλη Σπηλιόπουλου. Το σίγουρο είναι ότι μετά την φετινή σεζόν τα περιθώρια έχουν στενέψει και πλέον δεν υπάρχει χώρος για άστοχες κινήσεις, αφού και ο ανταγωνισμός προβλέπεται πιο έντονος από ποτέ.


↕️Ένα πρόγραμμα στο οποίο πόνταρε πολλά ο ΑΝΤ1 ήταν και η «Φωτογραφία της ζωής μου», αν και μέχρι τώρα δεν φαίνεται να αποδίδει. Η εκπομπή έχει αρκετά ενδιαφέροντα στοιχεία και αυτό οφείλεται κυρίως στους καλεσμένους, οι ιστορίες των οποίων ξεφεύγουν από τα συνηθισμένα και πολλές φορές μεταφέρουν το κλίμα μιας ολόκληρης εποχής. Η Μαριάννα Τουματσάτου στέκεται ένα βήμα πίσω και αφήνει τον πρώτο λόγο στους αληθινούς πρωταγωνιστές, με μία διακριτικότητα που ενδεχομένως να μην βλέπαμε από κάποιον επαγγελματία παρουσιαστή. Παρ’ όλα αυτά, η εκπομπή έχει ένα μεγάλο «αγκάθι» και αυτό είναι η αναπαράσταση των φωτογραφιών. Αφενός η όλη διαδικασία δεν παρουσιάζει κανένα τηλεοπτικό ενδιαφέρον, ενώ συχνά οι τελικές φωτογραφίες είναι αρκετά διαφορετικές από την αρχική λήψη. Ορθώς βέβαια, το συγκεκριμένο κομμάτι έχει περιοριστεί αρκετά και η μεγαλύτερη βάση δίνεται στις ιστορίες των συμμετεχόντων, ωστόσο όταν έχεις ένα project που λέγεται «Η φωτογραφία της ζωής μου», θα πρέπει να πληρούνται κάποιες προδιαγραφές και στο φωτογραφικό κομμάτι. Όσο για τα νούμερα, ίσως σε κάποια άλλη μέρα και ώρα η εκπομπή να είχε περισσότερες ελπίδες, ωστόσο με τα σημερινά δεδομένα δεν βλέπω να ξεκολλάει από τα μονοψήφια. 


⬇️ Θα μείνω λίγο ακόμα στον ΑΝΤ1 και συγκεκριμένα στο «Πρωινό», το οποίο ήδη παρουσιάζει σημάδια κόπωσης. Δεν έκλεισαν καλά καλά τρεις μήνες από την διθυραμβική επιστροφή του Γιώργου Λιάγκα στο πλευρό της Φαίης Σκορδά και τα ποσοστά τηλεθέασης έχουν πάρει την κατιούσα. To 9% της προηγούμενης Παρασκευής ήταν σίγουρα γερό «χαστούκι», αφού μετά από πολύ καιρό το «Πρωινό» βρέθηκε ξανά στην τρίτη θέση.  Ίσως η εκπομπή θα έπρεπε να στραφεί σε νέα μονοπάτια και να ακολουθήσει μία συνταγή αλά «Happy Day», με μεγαλύτερες δόσεις κοινωνικών και ενημερωτικών θεμάτων. Δεν είναι τυχαίο ότι η εκπομπή πήρε τα πάνω της όταν ασχολήθηκε με την επικαιρότητα και το θέμα των καταγγελιών στον χώρο του θεάτρου. Πολλοί μάλιστα έκαναν λόγο για μία διαφορετική Φαίη Σκορδά, που διαχειρίστηκε το θέμα με ιδιαίτερο επαγγελματισμό και ευαισθησία, κάτι που ίσως θα μπορούσε να δείξει τον δρόμο για τα επόμενα τηλεοπτικά της βήματα, εντός ή εκτός ΑΝΤ1.


⬇️ Μπορεί τα κανάλια να συνεχίζουν να στέλνουν δελτία τύπου για τις «πρωτιές» τους στην ενημέρωση (τέσσερις νικητές είχα χρόνια να δώ), ωστόσο η αλήθεια είναι ότι όλο και λιγότεροι τηλεθεατές εμπιστεύονται τα δελτία ειδήσεων. Αυτό αποτυπώνεται φυσικά και στα νούμερα τηλεθέασης, αφού όλα σχεδόν τα κανάλια (πλην του Open) είδαν τις τελευταίες εβδομάδες τα ποσοστά των δελτίων τους να συρρικνώνονται. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι ανεξαρτήτως ζώνης, η ψυχαγωγία έχει πλέον σαφές προβάδισμα έναντι των δελτίων ειδήσεων που βρίσκονται στον αέρα εκείνη την ώρα. Σίγουρα ο εγκλεισμός και οι συνεχείς αρνητικές ειδήσεις έχουν κουράσει τον κόσμο, δεν είναι όμως μόνο αυτό…Και τα κανάλια από την πλευρά τους κάνουν ό,τι μπορούν για να υπονομεύσουν την αξιοπιστία τους, με τις γκάφες να διαδέχονται η μία την άλλη. Τελευταίο παράδειγμα, το κολλάζ του Star με τις αντιδράσεις στην ανάρτηση του Κυριάκου Μητσοτάκη. Αν δεν αλλάξει κάτι άμεσα, προβλέπω σε λίγο καιρό οι τηλεθεατές που παρακολουθούν δελτία ειδήσεων να είναι λιγότεροι και από τους δημοσιογράφους. 

Αυτά λοιπόν για σήμερα, ανανεώνουμε το ραντεβού μας για την επόμενη Δευτέρα, για να δούμε και να σχολιάσουμε ακόμα περισσότερα τηλεοπτικά θέματα.

Δημοσίευση σχολίου

5 Σχόλια

Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Η επιστροφη της Ελενης Ραντου ειναι το μονο που θα προσεξεις βλεποντας τη σειρα.Η ζακετα δεν ειναι κακη σειρα αλλα ειναι αυτο που λεμε μια απο τα ιδια,επιτυχια δε θα κανει και δε φταιει το οτι προβαλεται στην ερτ.Γιατι ολες οι σειρες των τελευταιων ετων πρεπει να ειναι στο ιδιο μοτιβο ζευγαρια,συμπεθερες,μπατζανακηδες,ανηψια,ξαδερφια και ολοι αυτοι μεσα στους 4 τοιχους απλα να περιφερονται στο πλατο και να ανταλασσουν ατακες?ποτε θα δουμε λιγη μυθοπλασια?Απο τοτε που εκαναν επιτυχια η μουρμουρα και το σοι ολες οι μετεπειτα σειρες βασιζονται σε αυτη τη συνταγη χωρις ομως το επιθυμητο αποτελεσμα.Εβγαλαν το σπιτι ειναι πατωσε,εβγαλαν το κανε γονεις να δεις καλο πατωσε,εβγαλαν τη τουρτα της μαμας πατωσε,εβγαλαν τη φαμιλια χαμηλα ποσοστα,εβγαλαν τωρα τη ζακετα η οποια με το 7% που εκανε τη κυριακη σωζεται επειδη ειναι στην ερτ αν ηταν σε αλλο καναλι π.χ αλφα που ακουγοταν το 7%(γιατι καπου εκει θα εκανε) θα ηταν αποτυχια,ακομα και η μουρμουρα τα τελευταια χρονια που τη τραβηξαν απο τα μαλια εχει πεσει αλλα για καποιο λογο δε το βλεπουν και τη θεωρουν ακομα δυνατο χαρτι του καναλιου.Κατηγορουμε το κοινο οτι εχει γυρισει τη πλατη του στις ελληνικες σειρες ενω στη πραγματικοτητα η ελληνικη τηλεοραση εχει γυρισει τη πλατη στις ελληνικες σειρες(βασικα στις κωμωδιες γιατι οι δραματικες δεν εχουν προβλημα).Αλλα στεκομαι περισσοτερο στη ζακετα γιατι ηταν μια σειρα που τη περιμενω απο περσυ λογω της πολυαναμενομενης επιστροφης της Ραντου και ακομα περισσοτερο λογω των 3 πρωταγωνιστριων Ραντου,Λαμπρογιαννη,Μπαξεβανη τοσο επιτυχημενη πρωταγωνιστικη τριδυμο εχουμε να δουμε σε κωμωδια απο το πενηντα πενηντα κατα τη γνωμη μου αλλα οι πρωταγωνιστες δεν ειναι απο μονοι τους ικανοι να κανουν μια σειρα επιτυχημενη οταν εχεις ενα τοσο καλο καστ καθεσαι σκεφτεσαι ενα πιο ανατρεπτικο σεναριο διαφορετικο απο τα συνηθισμενα με αρχη μεση και τελος με πλοκη με εξελιξεις και ολα οσα χρειαζονται ,οταν μια σειρα ειναι μια απο τα ιδια τοτε και η τηλεθαση της θα ειναι μια απο τα ιδια.
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Τέλεια στήλη!!! Συμφωνώ σε όλα!!
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Φίλε 10.03 θα διαφωνήσω. Τη μουρμούρα και το Σόι δεν τις θεωρώ καν κωμωδίες όμως στη Ζακέτα βλέπω πιο αβίαστη ροή και χιούμορ χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν έχει και κάμποσα πλην. Επίσης διαφωνώ στην "πολυαναμενόμενη" επιστροφή της Ράντου. Με τόσες επιλογές που έχει πια το κοινό με τις διάφορες πλατφόρμες, δεν υπάρχουν πλέον σταρ, σίγουρα η Ράντου είναι ταλαντούχα και δημοφιλής, απλώς οι περισσότεροι πιστεύω ότι δεν έχουν πια πρεμούρα να ξαναδούν κανέναν ηθοποιό όσο κι αν απουσίαζε. Προσωπικά προτιμώ την Βαξεβάνη.
Ότι πρέπει να ανανεωθούν πια οι ιδέες πρέπει, εκεί έχεις δίκιο. Ας μην παραβλέπουμε όμως ότι και πολλά επιτυχημένα ξένα σίτκομ γυρίζονται στους τέσσερις τοίχους. Το σενάριο είναι το βασικό.
Σίγουρα δε θα έλεγα αποτυχία την Ζακέτα, γιατί γύρω στο 7% κάνει και ο Πλάτανος που θεωρείται επιτυχία. Αν έχουν έμπνευση οι σεναριογράφοι τα νούμερα θα κρατηθούν, αν προχωρήσουν σε αναμάσημα καταστάσεων μάλλον όχι αν και άβυσσος η ψυχή του κοινού, ποτέ δεν ξέρεις.
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
μήπως να βάζαμε και λίγο τον ανταγωνισμό στην εξίσωση πριν καταλήξουμε σε επιτυχίες και αποτυχίες; Η ζακέτα έχει απέναντι της μόνο δελτία ειδήσεων και την άοσμη και άχρωμη φαμίλια. Αν έπαιζε απέναντι σε «παρουσιάστε», μουρμούρα, εξαψη, 8 λέξεις και μάστερ σεφ τι θα έκανε;
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Εγώ πάλι συμφωνώ απόλυτα με τον 10.03. Η κωμωδία πλέον είναι νεκρή εδώ και πολλά χρόνια στην ελληνική τηλεόραση. Ούτε το δράμα συγκρίνεται με τις χρυσές τηλεοπτικές εποχές επίσης αλλά που και που έχουμε ένα ''Ετερος Εγω'', ένα ''Κόκκινο ποτάμι'', τις ''Αγριες μέλισσες'' που ανεβάζουν το γενικότερο επίπεδο, φέρνουν νέο αέρα και προσελκύουν μαζικά το κοινό.

Στην κωμωδία όμως μαύρα χάλια. Τα ίδια και τα ίδια και τα ίδια και χιούμορ πακεταρισμένο σαν να αγοράζεις κονσέρβα στο σούπερ μάρκετ επειδή δεν προλαβαίνεις ή δεν ξέρεις να μαγειρέψεις. Και οι μεγάλοι κωμικοί της δεκαετίας του '90 βεβαια δεν υπάρχουν πια ή έχουν μεγαλώσει πολύ - οι λεγόμενοι καρατερίστες που και σε μέτριο σενάριο να παίξουν, το παρακολουθείς μόνο για αυτούς. Μια μετριότητα ολούθε γενικότερα.

Όταν βλέπεις σειρές των 90s όπως ''Απαράδεκτους'', ''Εγκλήματα'', ''Ντόλτσε βίτα'', ''Δύο ξένοι'' κτλ και το χιούμορ τους είναι πολυ πιο έξυπνο και πετυχημένο και οι ερμηνείες πολύ καλύτερες απο τις κωμωδίες του '20-21 τότε καταλαβαίνεις ότι κάτι πήγε πολύ λάθος στην πορεία...