Μαρία Χάνου-Σπύρος Χατζηαγγελάκης: «Νιώσαμε με την πανδημία ως επαγγελματίες δεύτερης κατηγορίας»



Στο «Enjoy» της «κυριακάτικης δημοκρατίας» έδωσαν συνέντευξη η τηλεοπτική Βέλη και ο Άγγελος από την σειρά "Μην αρχίζεις την μουρμούρα". Η Μαρία Χάνου και ο Σπύρος Χατζηαγγελάκης, στάθηκαν στο πλήγμα που υπέστη ο χώρος του θεάματος λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, ενώ σχολίασαν και την Αγιά Σοφιά που έγινε τζαμί.

«Όλοι οι άνθρωποι της τέχνης νιώσαμε με την πανδημία ως επαγγελματίες δεύτερης κατηγορίας. Μεγάλη απογοήτευση. Περιμέναμε την πολιτεία κάτι να πει, κι αυτή δεν μιλούσε για εμάς, δεν έλεγε τίποτα» είπε αρχικά η ηθοποιός.

«Οι νέοι καλλιτέχνες που έχουμε φτιάξει δικές μας θεατρικές ομάδες για να έχουμε και εμείς ένα βήμα έκφρασης, παίρνοντας το ρίσκο και δίνοντας από τον εαυτό μας αμέτρητες ώρες εργασίας, αναμετρηθήκαμε με σαράντα κύματα όλο αυτό το διάστημα της πανδημίας και δεν ξέρουμε τι θα μας βρει και τον χειμώνα. Μπορεί και να κάνουμε τώρα τζάμπα πρόβες και το έργο λόγω κορoνοϊού να μην ανέβει. Όλο αυτό που ζήσαμε οι καλλιτέχνες δεν ήταν μόνο μια οικονομική απόγνωση, γιατί πήραμε τελευταίοι και καταϊδρωμένοι ένα επίδομα, ήταν και μια βαθιά στεναχώρια βλέποντας το πώς αντιμετωπίζει η πολιτεία τους δημιουργούς. Οι ηθοποιοί δεν βγάζουμε εκατομμύρια από τη δουλειά μας. Δεν είναι επάγγελμα πολυτέλειας. Δουλεύουμε πολύ για να ζήσουμε. Τα θέατρα πρέπει να μείνουν ανοιχτά, ας βρουν τον τρόπο οι υπεύθυνοι για να λειτουργήσουν. Δεν μπορούμε να μείνουμε άνεργοι, πρέπει να ζήσουμε» τόνισε.

Για την απόφαση του Ταγίπ Ερντογάν να μετατρέψει την Αγία Σοφία σε τζαμί, μίλησε η Μαρία Χάνου λέγοντας :«Είναι ένα παγκόσμιο μνημείο πολιτιστικής κληρονομιάς. Πρόκειται για ύβρις. Δυστυχώς, έχουμε να κάνουμε με έναν βαθιά διαταραγμένο άνθρωπο. Ο Ερντογάν είναι επικίνδυνος, τόσο για τη χώρα του όσο και για τη γενικότερη περιοχή με αυτές τις κινήσεις που κάνει. Η ανθρωπότητα έχει υποφέρει πολλά από διάφορους πολέμους. Πολλοί άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή τους και την ευτυχία τους από τη ματαιοδοξία των ηγετών τους».

Με τον Σπύρος Χατζηαγγελάκης να συμπληρώνει:«Ωστόσο, γίνεται θλιβερό όταν αποφασίζει η Τουρκία από μουσείο και παγκόσμιο μνημείο πολιτιστικής κληρονομιάς να γίνει στις μέρες μας τέμενος και να κρυφτούν με καραβόπανα τα όμορφα ψηφιδωτά της. Όλα αυτά έχουν να κάνουν με τη μικροπολιτική της Τουρκίας και του Ερντογάν. Δεν θέλω να βάζω τους λαούς σ’ όλο αυτό το παιχνίδι. Επειδή έχω ζήσει στην Ορεστιάδα, σε μια ακριτική περιοχή στις Καστανιές, καθώς εκεί είναι το χωριό μου και το πατρικό μου, γνωρίζω αρκετά πράγματα. Πάνω στον Έβρο έχω περάσει όλα μου τα καλοκαίρια ακούγοντας τον ιμάμη και τον ιερέα της εκκλησίας. Δεν έχω άσχημες αναμνήσεις από τους Τούρκους. Οι λαοί είναι έρμαια των μεγάλων γεωπολιτικών συμφερόντων».

«Δεν μπορώ να καταλάβω πώς στα αεροπλάνα οι άνθρωποι ταξιδεύουν δίπλα δίπλα και στο θέατρο θα πρέπει να αφήνουν κενές δύο θέσεις. Τι διαφορά έχει το αεροπλάνο με το θέατρο; Άλλη υποδομή; Ας μου εξηγήσει κάποιος. Όλοι μιλάνε για τις μάσκες μέσα στο λεωφορείο, αλλά κανείς δεν μιλάει για να αυξηθούν τα δρομολόγια και να μπουν έξτρα λεωφορεία, για να μην είναι ο κόσμος ο ένας πάνω στον άλλον. Ο κορoνοϊός είναι μαζί μας και πρέπει να πορευτούμε μαζί του μέχρι να βγει το εμβόλιο, κι αυτό είναι μια πραγματικότητα. Θα πρέπει να τηρούμε τις αποστάσεις, να φοράμε τις μάσκες όλοι μας παντού για να μην κλειστούμε ξανά μέσα, κάτι που ήταν τραγικό για την οικονομίας μας και φυσικά, πάνω από όλα, για την υγεία μας», κατέληξε ο Σπύρος  Χατζηαγγελάκης για την κρίση στο θέατρο. 

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια