Tvnea.com ©

ΚΑΛΩΣΟΡΙΣΑΤΕ ΣΤΟ TVNEA.COM!

Στατιστικά TVNEA.COM

Άρθρα

Σχόλια

ΤΑ SOCIAL MEDIA

ΤΟΥ TVNEA.COM

    Ανάρτηση απο: Γιώργο Πασχαλίδη Ημερομηνία: 9/19/2016 03:15:00 μ.μ. / Σχόλια : 0

    Στο συγκεκριμένο σεμινάριο θα διδαχθούμε το πως να διαλέγουμε ποια ακριβώς ιστορία θέλουμε να πούμε. Για ποια στιγμή της θα μιλήσουμε και γιατί. Γιατί εμείς κι όχι κάποιος άλλος. Ποιες λέξεις θα διαλέξουμε και πίσω από τα δόντια ποιων θα τις βάλουμε. Από ποια γωνιά του δωματίου μας θα την περιγράψουμε. Πόσο πρέπει να την κάνουμε δική μας. Πως θα κάνουμε το κοινό να ενδιαφερθεί. Πως βάζουμε την ιστορία μας σε καλούπι. Πως την κάνουμε εικόνα χωρίς να τη χάσουμε στο δρόμο. Και πολλά ακόμη γοητευτικά αλλά και σχιζοειδή που γεννούν κάθε τέχνη. Στην προκειμένη περίπτωση την τέχνη του σεναρίου. Με λίγα λόγια, πως γίνεται μια στιγμή, μια εικόνα, μια σκέψη, ένας άνθρωπος… σενάριο.
    Οι βασικές αρχές της σεναριογραφίας ειπωμένες μέσα από την ανάγκη που τις γεννά. Ψάχνουμε για εκείνους τους περίεργους που δεν τους τελειώνουν ποτέ οι ερωτήσεις. Παρακαλούμε, μόνο σοβαρές προτάσεις!
    Βασικές ενότητες του σεμιναρίου:

    Γιατί…
    Α) «Γιατί;» και άλλα ερωτήματα που πρέπει  να σε τρώνε για να γράψεις. Τρόποι να θέτονται σωστές ερωτήσεις ως βάση για ένα καλό σενάριο, καλούς χαρακτήρες, σωστή πλοκή. Οι ενδεδειγμένοι τρόποι να ματώνεις τη δημιουργική φαγούρα σου.
    Β) Παντού υπάρχει μια ιστορία που περιμένει να την πεις (πηγές, τι θα πει έμπνευση, από που αντλείται, και ο τρόπος που τα βάζεις όλα αυτά σε δημιουργικό καλούπι).
    Γ) Διαφορές γραφής σεναρίου από άλλα είδη. Ο «μυστικός» κώδικας των μυημένων (οι βάσεις και οι βασικοί κανόνες αναγνώρισης ενός καλού σεναρίου)
    Δ) Είδη σεναριακής αφήγησης και οι κώδικες του κάθε είδους.
    Ποιος…
    Α) «Mr. John Doe». Ο ήρωας με τα χίλια πρόσωπα. Οι πέντε φίλοι μου: τα βασικά αρχέτυπα των ηρώων που ανακυκλώνονται σε κάθε ιστορία και τα εκατομμύρια πρόσωπά τους. Πως οδηγούνται οι character driven ιστορίες με βάση αυτά.
    Β) «Γιολάντα». Πίσω από κάθε γέλιο είναι κι ένα κλάμα. Τι γίνονται οι ίδιοι αρχετυπικοί χαρακτήρες όταν τους τσαλακώσεις αλλιώς; Βασικοί τρόποι διαχείρισης των φίλων μου (αρχετύπων) σε κωμικά σενάρια.
    Γ) «Μαρία είπαμε»; Συνθήκη ή χαρακτήρας; Από που βγαίνει η καλή κωμωδία; Είδη και διαχωρισμοί διαχείρισης χαρακτήρων και ιστοριών σε κωμικά και δραματικά σενάρια.
    Δ)  «Το κάνει μέχρι τη μέση» ... μικρές στιγμές, μικρές συνήθειες που κάνουν το χαρακτήρα μας να παίρνει την πρώτη δική του ανάσα και να πετάγεται από τη σελίδα για να ζήσει μόνος του. Οι διαφορές του καλογραμμένου χαρακτήρα από τον άνθρωπο που μας νοιάζει να γεννήσουμε.
    Που και πότε…
    Α) Place driven stories και η σπουδαιότητά τους. Πως ο τόπος γεννάει ατμόσφαιρα, λόγια, ανθρώπους και ιστορίες.
    Β) «Η βρύση που έσταζε» και ο ψεύτικος χρόνος. Πως κυλάει ο χρόνος στα σενάρια. Η τεχνική του πως να κάνουμε το χρόνο σύμμαχο στο σενάριο μας. Διαφορετικοί τρόποι και στυλ σεναριακής αφήγησης.
    Γ) Το λεξιλόγιο του σεναριογράφου. Πότε πρέπει να μιλάει αυτός και πότε οι χαρακτήρες του.
    Δ) Φωνές ή σχιζοειδής προσωπικότητα ... η παρεξηγημένη γοητεία του σεναριογράφου όταν καταφέρνει να βρει τη δική του φωνή.
    Φωνές…
    Α) Διάλογος ... η κορυφή του παγόβουνου. Είδη διαλόγου και τρόπος διαχείρισης. Η αυθεντικότητα και η αλήθεια.
    Β) “Show don’t tell”. Διάλογος στη σιωπή. Πώς δημιουργείται δυνατός διάλογος χωρίς να ειπωθεί ούτε μια ατάκα;
    Γ) Διαφορές κωμικού διαλόγου από τα άλλα είδη. Ύφοι και δοκιμές πάνω στις ατάκες ανά σεναριακό είδος.
    Δ) Πως «δοκιμάζω» φωνές και λόγια σε ανθρώπους.
    Πως…
    Α) Sitcom, Rom-com, catch the rabbit και άλλα τέτοια ελληνικά περί κωμωδίας.
    Β) Διαφορές ειδών κωμωδίας και τρόπου διαχείρισης χαρακτήρων, ιστοριών και διαλόγου σε κάθε είδος.
    Γ) Τηλεόραση: Είδη σεναρίων και η διαφορετική διαχείρισή τους. (4 act structure, αφηγηματικά στυλ, hooks, episodic TV structure vs serial TV structure).
    Δ) Κινηματογράφος (όπως Αμερική): Το Αμερικάνικο σχέδιο για τα σενάρια. Είδη σεναρίων και η διαφορετική διαχείρισή τους (3 Act Structure, Plot points, inciting incident κλπ).
    Η γλώσσα
    Α) Σκηνές. Πότε μπαίνω, πότε βγαίνω, πότε μένω. Πως μπαίνω, πως βγαίνω, πως μένω. Στόχος σκηνών.
    Β) Σκηνές ΙΙ. Η ίδια σκηνή σε κωμωδία και δράμα. Αλλάζει η ουσία αυτού που θέλω να πω ή μόνο ο τρόπος;
    Γ) Φυσικός vs τεχνητός τοκετός. Το ένα οδηγεί στο άλλο. Χτίσιμο σκηνών και διαλόγου μέσα σε αυτές. Ατάκες και τιτιβίσματα. Πότε και πως το αστείο γεννιέται από τη δράση και πότε και πως από την αντίδραση.
    Δ) Κωμικές σκηνές στην πράξη. Δομή και διαχείριση. Πως στήνεται το σουρεαλ και ποιες οι διαφορές του από άλλους τύπους κωμικής γραφής σκηνών και διαλόγων.
    Αλήθεια τώρα; Πώς γίνεται;
    Α) Writer’s Room.  Πρακτικές ασκήσεις καταπολέμησης σεναριακού εγωισμού. Το σπορ είναι ομαδικό. Ικανότητα συνύπαρξης του επαγγελματία σεναριογράφου και του ομαδικού παιχνιδιού σε σκηνές, πλοκή και διάλογο. Πόσο όμορφα πατιέται ο εγωισμός κάτω για να γίνεις καλύτερος σεναριογράφος.
    Β) Pitch ... “το έγραψα... τώρα τι το κάνω;» Πως, που, σε ποιον και με ποιον τρόπο.
    Γ) Έσω Έτοιμος. Η σημασία της ικανότητας γρήγορης προσαρμογής του επαγγελματία σεναριογράφου. Ο άνθρωπος λάστιχο. Ο άνθρωπος χωρίς εγωισμό. Διαχείριση σκηνών και πλοκής όταν η παραγωγή τρέχει.
    Δ) Από την παραγωγή στην κατανάλωση. Παραγωγικά στοιχεία που οφείλει να γνωρίζει ο σεναριογράφος ώστε να είναι καλός επαγγελματίας και συνεργάτης.
    Adaptation
    Α) Σεναριακή μεταφορά βιβλίων, βιογραφιών, αληθινών ιστοριών και προσώπων. Η ηθική ευθύνη και τα νομικά...
    Β) Ιστορίες του δρόμου. Πως κάνω ενδιαφέρον σενάριο κάτι που άκουσα. Τι χρειάζεται για να αναπτυχθεί και να αποκτήσει προσωπικότητα μια ιστορία άλλου.
    Για τεχνίτες
    Α) Τεχνική γλώσσα σεναρίου: Final Draft, index cards, πίνακες και structure.
    Β) Πως κάνουμε το σενάριό μας φιλικό «για το χρήστη». Περιγραφή σκηνών και τρόποι σεναριακής διαχείρισης άλλων στοιχείων του σεναρίου.
    Γ) Ορολογία σεναρίου.
    Δ) Η Σεξογήινη… ή πως να καταλάβεις αν ένα σενάριο είναι καλά δομημένο χωρίς καν να το διαβάσεις.
    Ε) Hollywood Standard – διεθνείς απαιτήσεις για να σε πάρουν στα σοβαρά.
    ΣΤ) Η σημασία των δέκα πρώτων σελίδων. Δοκιμές.
    Κωμωδία και διάλογος
    Α) Δομή και είδη κωμωδίας. Τεχνικές του κάθε είδους.
    Β) Δομή και είδη διαλόγου. Τεχνικές του κάθε είδους.
    Γ) Ατάκες και timing.
    Δ) Ποιος λέει τι και πως; (δοκιμές με γνωστούς ηθοποιούς guest για το πως μιλιούνται οι σκηνές μας).
    Τα μαθήματα ξεκινούν την Πέμπτη 06 Οκτωβρίου 2016 και θα πραγματοποιούνται κάθε Πέμπτη 18:00 – 20:00.

    Καθηγήτρια: Κατερίνα Γιαννάκου
    Max. 15 άτομα

    Τα μαθήματα ξεκινούν την Πέμπτη 06 Οκτωβρίου 2016 και θα πραγματοποιούνται κάθε Πέμπτη 18:00 – 20:00.

    ~ Το συγκεκριμένο πρόγραμμα μπορεί να συμπεριληφθεί στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, με παρακολούθηση των μαθημάτων μέσω ενός απλού υπολογιστή.
    Σημείωση: Το πρόγραμμα απευθύνεται για περιορισμένο αριθμό σπουδαστών. Θα τηρηθεί απόλυτη σειρά προτεραιότητας.
    Στο τέλος του προγράμματος, όλοι οι συμμετέχοντες θα λάβουν βεβαίωση πιστοποίησης από το εργαστήρι "Tabula Rasa".
    Για δηλώσεις συμμετοχής και εγγραφές, παρακαλούμε επικοινωνήστε με τη σχολή στο τηλέφωνο: 213 00 24291 ή στο 6940 655 331
    Δείτε όλα τα σεμινάρια της σχολής, πατώντας στον παρακάτω σύνδεσμο:
    http://www.tabula.gr/Pages/autunno.html

    icon allbkg

    Tagged with:

    Επομενο αρθρο
    Νεότερη ανάρτηση
    Προηγουμενο αρθρο
    Παλαιότερη Ανάρτηση

    Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΣΧΟΛΙΑ

ΑΝΑΓΝΩΣΤΩΝ